Alla inlägg under december 2013

Av Marie Eriksson - 17 december 2013 20:28

Nog kan man bli trött på olika saker!

Nu är jag trött.....

VAD ska man göra åt saken?

Antagligen bara ignorera...

men hur lätt är det då?

Jag försöker allt jag kan, men det är svårt att släppa.

När jag nu går hos psykolog och försöker  att lära mej att säga ifrån....

lära mej att säga nej när jag tycker att jag behöver det....Då får Jag skit för det!

Jag sviker o är taskig...

JAHA....

VAD ska jag göra, det blir ju bara fel!

Jag vill inte ha det så här!

Fasiken va förbaskad jag blir!

Hur gör man då? 

Tänka på andra eller tänka på mej själv??


Inte lätt det där...vad skulle NI ha gjort?

Jag gjorde vad jag tyckte är rätt och som jag känner....

Fy så less jag blir!


 

Av Marie Eriksson - 16 december 2013 23:41

Hur låter det egentligen?

1 vecka?

VAR är alla julklappar jag ska ge????

Just ja..jag har ju inte köpt några än....

Börjar bli dags att sätta fart nu kanske?


Men det är ganska lugnt!

Vet på ett ungefär vad jag ska köpa!


I helgen har vi ju varit till Skellefteå!

Vi har hälsat på äldsta sonen med familj!

Åh så underbart att få träffa dem igen!

som jag saknar dem när vi ses så sällan!

Men nu har vi fått rå om varandra ordentligt!

Underbara ungar, vad vi har skrattat!


Vi har varit på lussefirande på föris...

vi fick se lussefirnade hemma av de två goa ungarna!

Vi har shoppat, vi har firat lilla julafton med massa god mat och go fika och julklappar förstås!

Vi har träffat trevliga människor!

Ja vi har haft så bra!

Det var så skönt att komma bort ett tag  o släppa tankar på allt skit!

Inte en enda alvedon har jag tagit när jag varit borta!!!

Det msåte väl säga en hel del!

Jag med min huvudvärk!


I morse åkte vi hem, tog flyget kl 10 och var på Arlanda kl 11!

Underbart!

Blev hämtade av son o hans sambo.

Hem o fika o duscha och så iväg till jobbet för ett pass!

Ja de va ju så där kan jag säga, av olika anledningar!


Men väl hemma mår jag gott  i soffan!


Nu är jag ledig till torsdag och då ska vi bara äta julbord på jobbet, 

all personal o alla boende!

Så jobbar jag helgen och då skulle det hända lite skoj så det blir nog en bra helg, hoppas jag!


I veckan hoppas jag på att få träffa Alexis en sväng....längtar ju efter henne nu när ajg itne sett hemma på en vecka!


Nu börjar det kännas som om det är dags att sova en skvätt!

Vi får la göra ett försök!

Ha det gott!


Avslutar väl med en bild från helgen!


 

Älskade barn Märta och Alfred! 

Av Marie Eriksson - 4 december 2013 03:02

Så sitter jag här igen då!

Trött men kan inte komma till ro.

Dagen idag har inte varit den bästa alls.

Skulle ha jobbat, men herr ångest tog över så jag fick vackert stanna hemma.

Han har hållt mej i ett järngrepp hela dagen.

Så nu ikväll/natt har det gått över i en härlig magkatarr.

Det tackar vi ödmjukast för!

Har tagit extra tabeltt men det har inte lättat än. 

Så då får ajg sitta här en stund ist.

Inget vidare att ligga i sängen när man dessutom mår illa!


I morgon är jag ledig iaf, så det känns ganska lugnt.

Så torsdag ska jag iväg med min "kille" på jobbet, en sväng på fm.

Sen ska jag åka till jobbet o sitta vid datorn o jobba med lite grejer.

På eftermiddagen ska vi fira Vide och kusin Sigge som båda fyller år då!

Det ska bli roligt!


Har ni tänk på en sak?

HUR lätt är det inte att tolka människor på fel sätt?

Mår du bra..ja då är det förmodligen ingen stor sak.

Men mår du inte bra, som jag nu...

ja då kan det bli en jättestor grej!

Vad lägger jag in för värderingar i andras meningar som de skriver/säger?

Menade dom mej nu?

VAR det jag som hade gjort så, som han sa när han inte nämde nåt namn?

Mende hon att det va jag?

Tänkte hon på mej när hon sa det där?


Så fel det kan bli!!!

Bara för att man är osäker på sej själv!

Bara för att egot är svagt ibland och ibland ännu svagare.

VARFÖR kan jag inte bara se förbi och inte ta åt mej?

Varför ska jag oroa mej att jag inte räcker till eller att jag inte duger?


Jag är ju den jag är ju den jag är.

Inte blir jag nån annan för att jag är sjuk ibland.

Jag är ändå densamme!


Så dumt det kan bli!!

Jag är jag..hur jag än mår....och mina vänner och min familj är viktiga för mej i alla lägen!

Faktiskt är ni ännu viktigare när jag mår dåligt.

Det är då jag som mest behöver höra att ni tycker om mej.

Det är ju då självförtroendet sviker.

Det är då jag behöver dej mest.


Livet är upp o ner.

Jag hade hoppats på upp nu...ska jobba på det nu i morgon.

Sen hoppas jag att jag får förbli på uppåt en lågtid.


Nu kommer tröttheten smygande, magvärken har domnat av lite,

bara lite illamående kvar!

Snart kan jag nog sova!


vad ska vi hitta på för bild ikväll då?

Ska kika lite!


 

Det fick bli en blid på en sommartjej, Alexis!


Håll till godo.

Har ni ån kommentar, så lämna gärna en här nedanför!!

God natt från Stålgatan!!!





Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards