Alla inlägg under januari 2014

Av Marie Eriksson - 12 januari 2014 23:10

Blir less..

hade skrivit ett långt inlägg...så förvinner det bara...

jaja kanske lika bra...

det va lite gnäll...

det är en sån dag idag.

Känner mej nere o ledsen.

Såg en film nu, Hur många lingon finns det i världen?

Skönt att passa på att gråta då.....


Känns som skit just nu....


Av Marie Eriksson - 12 januari 2014 02:32

Jo så kom han ändå..kung Bore!

Får väl se hur länge han stannar denna gång.

Tycker ändå att det är ganska skönt när han kommer för det blir ändå lite ljusare ute.

Det blir inte så skitigt när hunden varit ute på promenad.

Vi kan ju tycka det är jobbigt med hundtassar på golv o i möbler...

men jisses han är ju en lite skit.

Tänk om vi haft en stor hund, då kan man börja klaga!


Idag for vi ut till sonen med sambo på fika. 

Även dottern med sammbo kom.

Trevligt va det och gott....kladdkaka med vaniljglass!

Mumsigt värre!

Måste säga att han är bra duktig på att baka kladdkakor....  


Efter det så åkte vi hemåt och då va det dags med mat igen....

samma visa varge dag...vad ska vi äta idag???

Men idag blev jag sugen på pizza..

så vi stannde vid affären o jag slank in.

Det va nästan så sjag skämdes, för jag köpte..

färdig pizza kit + strimlad skinka + riven ost...

Alltså alla var klart!!

Hem och fixade....

när en halvtimme gått ca, så var pizzan klar!!!

Så suveränt fort o bra när man är vrålhungrig!!

Härligt

Ja resten av kvällen har vi tillbringat framför Tvn 

lite tävlingar, film, och så Plura Mario på tågluff...

Helt Ok kväll...lite trött så jag somnade förstås sittandes i soffan....

Det är väl därför jag sitter här nu!! Klockan är kvart i 3 på natten..borde man itne sova då???

JOOOO för länge sen!

  Hittade den här bilden från förra årest semester på kanarieöarna.

Min lilla gubbe med tomtar på loftet!


säger god natt till er alla!


Av Marie Eriksson - 2 januari 2014 12:01

Ja då, inte var det här något som gick över på pisskvart inte.

Inte släpper denna jäkla förkylning sitt grepp heller.

Snorig, hostig...svag, svettig...ja name it!

Allt som hör till, det har den här förkylningen!!

Det är meningen att jag ska jobba i morgon...hmm

undrar just, näää jag lär inte orka i morgon.

Men hur vet jag idag hur jag mår på lördag?? 

Nä det vet jag inte...så jag kan inte säga idag hur jag orkar på lördag o söndag.

Jag vill jobba, men som det är nu..

NU har jag duschat efter en lång morgon i sängen....plockat ur och i diskmaskinen....plockat lite

och NU.....NU sitter jag här i soffan som ett "utskitet äppelskrutt" som mamma sa.

Jag orkar inget, jag är helt slut.

Det är ju inte klokt det här!!

Nu har det varit och är bara för mycket.

När ska jag kunna få börja jobba o när får jag börja må bra idag?

Det känns väldigt jobbigt!


Men...om jag nu betar av allt...alla sjukdomar...som jag får en gång om året och var tredje, fjärde år...

då borde jag kunna få va frisk resten av året!!!!

Ja nu har jag bestämt det.


Låter väldigt bra det här!!


Börja jobba igen och ta igen all förlorad inkomst?

Nja...får väl se hur mycket extra jag orkar ta.


Jag tror jag har hostat sönder mej...det gör så ont på höger sida under bröstet. 

Vore ju inte så konstigt isf.

Men näää slut på gnäll nu!!!

  

Summa sumarum av denna jul!!

Jag kan inte ge den 10/10

men nära på....tråkigheter drabbade vår familj strax före jul.

Jag är så ledsen för det....älskade!!!!!

Så det tog ner väldigt mycket av glädjen för oss alla!

Men jag hoppas innerligt att allt löser sej på bästa sätt!


Men Julaftonen var nog en av de bästa vi haft!!

Tack Jocke, Johanna och Jonte!

Vilken dag alltså!!!

Så himla skoj, glädje och skratt....

Tack även till er andra Helena, Åke (tomten) Tommy, Maria och lilla Elise,

som deltog i vårt firande den dagen!!

Så mysigt att få fira jul med er!


Juldagen, en mycket bra även det.

Saknade förstås våra barn som inte kunde komma in o äta julmiddag med oss!

De firade på sitt håll, båda sönerna, i Skellefteå med omnejd med sina respektive.

Men julklappar har ni fått och även VI, Tack alla underbara för fina klappar!!

Kanske den bästa av alla är kalendern med bilder på alla mina fyra barnbarn!!!

Den glädjer jag mej åt hela året!!!

Mina fina!! Åh vad jag älskar ER alla!!!


Annandagen firade vi hos älskade faster kerstin och farbror Inge!!

Så mysigt det var.

Vi känner oss såååå sälkomna och såååå älskade!!!

OM ni bara visste så glada vi är för att vi har ER!!

Våra extra föräldrar...precis så känns det!!!

När jag föddes, så var det inte mycket med varken mamma eller mej.

En svår långdragen förlossning....hade den varit idag, hade de säkert tagit ut mej med kejsarsnitt.

Men inte då...de väntade o väntade...flera dygn.

När fostervattnet sen gick, frågade läkaren min mamma om hon gillade ärtsoppa?

Ja svarade hon undrande......Det GJORDE jag oxå till nu, sa Läkaren.

Fostervattnet var gult o såg hemskt ut, ja precis som ärtsoppa!!

Man kan ju undra HUR klarade jag mej???

Hur klarade mamma av detta? 

Denna lilla späda kvinna? 

På den tiden skulle ju inte mannen vara med på förlossningen.

Jag undrar hur lång tid det tog innan han kom in till henne?

Stackars lilla mamma Greta!!

Men DÅ iaf...så sa mamma till faster Kerstin....att om det skulle hända henne något

så skulle Kerstin ta hand om mej!!!

Jag tänker....vilket otroligt förtroende mamma måste ha haft för Kerstin!!

Hon litade så fullt o fast på henne, de var såna vänner.

Mamma hade ju massor av syskon och systrar själv.

Men det var Kerstin hon litade på och det var henne hon valde!!

Fint!!

  

Så det är väl inte undra på att jag har en speciell kontakt och relation till min faster!!

Hon är fin hon på alla vis min faster Kerstin!

 


Här sitter de, de små turturduvorna!!!

Att se deras kärlek till varandra är helt underbart.

Deras blickar, en klapp på varandras hand...

DET är livslång kärlek det!!!

  Älskar ER så mycket!!!!   


Nä jag tror jag rundar av där!

Man ska sluta när det är som bäst...


Gott nytt år på er alla!!

Det SKA bli det!!!!

kram

Av Marie Eriksson - 1 januari 2014 04:01

Gott Nytt År!

Nu har vi 2014....nu har jag skrivit det två ggr!!

Jag har inte med pennan skrivit det än..men det får jag göra senare.


Året avslutades sjukskriven.

Dels har jag ju varit sjukskriven en tid för min utmattningsdepression,

så blev jag magsjuk före lucia. 

Nog med sjukdomar tänkte jag..

Men nej då, i veckan började jag känna mej krasslig igen,

ja visst, som ett brev på posten kom denna jäkla förkylning.

Ont  i halsen, förkyld, hostig...jodå jäkligt roligt, Inte!!!

Så det blev att sitta hemma själva ikväll på nyår.

Det hade vi väl gjort ändå, även om jag inte blivit sjuk.

Hade ju ifs trott att jag skulle jobba, men chefen tänkte annat och plockade bort mitt pass.


Näst år åker vi nog bort över nyår. (Men då ska jag väl jobba)

Varför ska vi sitta här själva år efter år....bättre att göra nåt kul då.

Alla har sitt, dom vi frågat ang nyår är alla upptagna.

Samma var det förra året..vi bjöd folk men ingen hade tid.

Man ledsnar, ifs blev vi bortbjudan förra året i sista minuten...det va ju trevligt, inget illa ment.

Men det är lite det där att planera oxå, Det är lite utav tjusningen.

Att planera en fest middag, att iordningställa, att göra fint!


Jaja så är det.

Men vi hade mysigt här ikväll iaf.

Arne lagade god mat, 3 rätters, åt oss.

Det va så gott.

Sen såg vi två filmer på Tv.

Så va det dags för skålandet o att se på raketer.

Vi hade det bra, men vår stackars hund mådde dåligt!

Oj så rädd han är för dessa jäkla raketer.

Hela kvällen har det smällt o låtit ute och 

Bossen har skakat o flåsat.

NU sover han i min säng. Stackars liten!


Nytt år nya möjligheter..ja vi hoppas på det!

VAD jag ska göra vet jag inte, men någon typ av förändring behövs.

Vi får se vad som dyker upp.


Jag tror iaf att det här året kommer att bli så mycket bättre än det som varit.

Jag tror det kommer att starta lite svajigt..mycket är på Gång...

mycket som ska avslutas innan det kan bli bra.

Den 2 januari får vi se hur det går med en del.


Bara allt det här är över så kan det bli ett rikitgt bra år!


Jag längtar till sommaren..sol o bad..varma klippor....sol sol sol....

barnbarn som leker....barn som är lyckliga!

Ja så får det bli och kanske nån semester någonstans...pratade om att kanske åka söderut i landet.

Det vore så roligt att åka neråt och hälsa på bekanta...men vi får se.


Ja här sitter jag och drömmer mitt i natten. 

Inte är jag trött heller....märlikgt..har ju inte sovit sen förra året!!!

Tjing...nu ska jag sova iaf...vad ska jag bjuda på för bild ikväll då?

Hmmm..... låt mej se....  


jo det blev en julbild!

Mina tjejer!!!

Gott nytt år på er alla!!!


Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards