Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Ångest!

Av Marie Eriksson - 25 november 2014 02:03

Vad är ångest för DEJ?

Ångest inför ett tandläkarebesök?

Ångest inför att räkningarna ska betalas?

Ångest på söndagen innan jobbveckan börjar?


Ja visst är det ångest. Det är jättejobbigt, jag vet!

Men sen finns det en annan otrevlig ångest.

en ångest som inte släpper taget, en ångest som kommer utan förklaring....den bara kryper innanför ditt skinn och klämmer om och vrider om allt i bröstet. Det gör så ont...du kan knappt andras.

En ångest som gör att du inte vill gå ut, inte prata med någon pga att du bara gråter, Du vill vara för dej själv, vill inte att någon annan ser dej!

Du vill inte visa, för du skäms!!! Du skäms, du skäms!!!!


Ja visst tusan skäms jag, jag vill kunna prata öppet om det, men jag skämms iaf. Att just jag är drabbad!

Min mamma hade samma problem..hon gick till doktorn och fick vanebildnade starka tabeletter, mådde hon bra av dem??? NEEEEJ...inte alls.  Fick hon nån annan hjälp??? Neeeej!


Jag har nu varit till en ny läkare. han rådde mej att ta mina tabletter + att han skrev ut en ny sort som ska hålla ångesten i schack. BRA tack......

veckor går och jag känner att det här va bra....ångesten föresvinner.

Återbesök......har det funkat bra??? Jaaaa, ingen ångest alls nu......bra bra! 

MEN jag vill att du ska börja med den här medicinen ist...då får du INTE ta den andra tabelttetn som tog bort ångesten. Gör en överlappning några dagar o starta med den nya........jaha OK.....

VAD händer då???? ÅNGESTEN kommer åter...Tack.....nu värre än förr!

HUR gör jag nu??? usch va trött jag blir. 

Varför ska jag köpa ny medicin och äta mindre än 3 veckor, sen byta medicin och köpa ny..jag har inte råd med detta! Det kostar massor!

Jag blir så trött!

Ikväll tog jag en halv insomningstablett....pyttsan..här sitter jag ändå!!!! Kan inte sova!


Allt är ett kaos! 

Ska allt reda ut sej snart i den följetong vi tvingats beskåda i över ett år?

Ska verkligan alla pappaer skrivas på nu? Eller kommer DE att bråka ännu mer? Eller tänker de ge sej? Kommer de att hitta på nya fel? Kommer de att komma med fler lögner? Så skönt att huset blir sålt nu trots att de gjorde allt för att förstöra på visningarna. Gå omkring o säga att det är fukt och mögel i ett hus som är så perfekt skött.....säga att det är fukt i källaren och på vinden, och under diskbänken????? På två visningar kom samma personer från grannhuset in o upprepar samma ord på visningarna...hur många skrämde de inte bort då? 


Tänker de lägga ner stridsyxan nu? Kommer de att sluta prata skit om allt och alla andra nu?

Lämna oss i fred? Leva sitt liv...med lögnerna så länge de lever?

Kan allt bara få bli stilla och frid? Det är min önskan!! 


Lev ert liv så lever vi vårt!

Vi är många i familjen som håller ihop...ni är en liten skara, ni är två syskon mot resten av era syskonskaran.

Ni kämpar väl för att förstöra för de andra, Ni kämpar för att smutskasta så många som möjligt.

Framförallt er bror som tyvärr inte finns hos oss längre, hur mycket bryr ni er om honom, som har gjort allt detta.

Jag önskar att ni får vad ni gjort er förtjänt av! Vad det än må vara!

Men man säger ju att Somliga straffar Gud direkt....Karma mina vänner, karma!!


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Eriksson - 18 oktober 2014 16:17

....det måste vara en av de värsta känslor man kan ha. När jag känner att nu har jag gjort något bra...så får jag höra att Neeej det där va inte bra. Där måste du tänka om, det där är INTE bra! Att En männsika kan få mej att må så dåligt!?? Tro...

Av Marie Eriksson - 30 juni 2014 02:35

Vad är det som gör människor så elaka? Hur kan några människor förvandlas så till den milda grad, så man inte känner igen personerna i fråga? Hur kan man som människa bli så hatisk på närstående personer så att man gör vad som helst för att såra?...

Av Marie Eriksson - 10 juni 2014 02:21


Jag kan förstå att de inte hinner med alla som kommer in på akuten en natt som denna! Jag tycker synd om personalen på sjukhusen! Jag tycker synd om alla patienter som sitter i väntrummen på akuten o väntar på sin tur..det kan bli många timmars v...

Av Marie Eriksson - 11 maj 2014 23:31


Jobbhelg men det blev bara en dag denna helg som jag var på jobbet. Så skönt! Det blev en semetserdag oxå! För i går så var vi o grattade lilla sonhustrun som fyllde 30 år! Så mysigt, god mat och gott dricka o massa härliga männniskor! Åh j...

Av Marie Eriksson - 4 maj 2014 23:40


Att vara sjuk är ok... Såg på Berg o Meltzer ikväll, där berättade Christine Meltzer att hon gråter så lätt nu efter sin cancersjukdom. Mycket beror på att hon inte orkar lika mycket som förr, men oxå så säger  hon har ju blivit annorlunda s...

Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards