Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Söndagskväll!

Av Marie Eriksson - 11 maj 2014 23:31

Jobbhelg

men det blev bara en dag denna helg som jag var på jobbet.

Så skönt! Det blev en semetserdag oxå!

För i går så var vi o grattade lilla sonhustrun som fyllde 30 år!

Så mysigt, god mat och gott dricka o massa härliga männniskor!

Åh jag vill ha mer av sånt!

Det är så himla skoj!

Massa prat och skratt....

inte en sur min så långt ögat kan nå..

det är då livet är som bäst!


 


Hon blev ordentligt firad oxå lilla damen!

Massa paket och blommor!

Här har hon hjälp att öppna paket av alla små barn som var med på kalaset!!


Tror nog hon var riktigt nöjd faktiskt!

Så söt o go med sin fina bebis mage!!

Lilla bebisen som vi alla väntar på...i sommar så...då blir man farmor igen!!

Helt underbart!!!

Som vi har väntat!!

  

Sen vände vi hemåt, lite tidagare än vad jag räknat med,

men så blir det ibland.

Gubben min hade glömt sin medicin hemma så han behövde hem o ta den!

Det blev jobbigt ändå för honom på kvällen, 

pga att han inte tog den i tid.

Stackarn så ont han hade!!!


Så låg jag sen vaken halva natten, kunde inte sova..vred o vände på mej

med massa kryp i benen, ont i magen

och trött som en struts, men kunde likt förbenat inte somna!

Halv 5 var jag upp sista gången, sen somnade jag väl till en stund, för att sen gå upp före 8 igen!


Men dagen har gått bra!

Jag blev själv på jobbet med några av grabbarna, då kollegan drog iväg med en kille på äventyr!

Lugnt oxh skönt, faktiskt!


Jag fick saker o ting gjorda som jag legar efter med! 

Det kändes bra!

Så stod det matlganing på agendan...

tror jag lyckades med min vegetariska lasagne och toppade listan idag!

Idag var jag riktigt nöjd med den!!

Spenat och fetaost gjorde susen!!


Eftersom jag jobbade sååå bra..och hade lagat mat åt alla på jobbet

så kunde jag flörta till mej en kvart och åka tidigare hemåt!

Men ist för att åka hem, så åkte jag till Stenhagen!

Gubben min skulle uppträda på ett musikcafé tillsammans med kören!

Så jag åkte o överraskade honom och även alla de andra vännerna!

Oj så roligt att träffa dem alla!

Så många kramar jag fick!

-Varför är du aldrig med längre?

-Vad har du för jobb som bara jobbar kväll och inte kan komma o vara med oss o sjunga??

-När kommer du tillbaka?

-Byt jobb!!

Ja de va frågor o goda råd!

Raringar!

Oj vad jag kände att jag saknat dem alla!

Jag vill börja sjunga med dem igen!!!

Men HUR ska det gå till när jag bara jobbar kväll hela tiden?


Det är här man känner att man mist en "måbra" sak!   


Sen var det dag....ohhh så bra de sjöng!

En underbar liten kille som uppträdde, typ 13 år..vilken röst!!!

Det kommer att bli nåt det!


En kvinna som spelade Cello...oj va fint!

Jag hade missat att det kundde vara så vackert med cello och piano tillsammans!


Så gubben min!

Arne, som sjöng en av mina favoritlåtar.

Halleluja av Cohen!

Fast på svenska sjöng Arne..och kören!

Jäklar va bra dom va!

Så stolt man blir!

Så fint!

Ståpäls!

Glad såg han ut oxå...han är lycklig när han sjunger!

Mer sång till Arne tack!!!!


Jaha...så är det snart min födelsedag oxå!

Tänk att det är 5 år sen ajg fyllde 50!

Oj va tiden går fort!

Det känns fortfarande konstigt att vara ensam om den födelsedagen, jag som alltid

delat den med pappa. 


På tisdag får jag besök, det ska bli väldigt roligt!

Jag ser fram emot det!

Många vill inte fira sina födesledagar, 

men va tusan,

lika bra att fira allt som firas kan!

Då får man ju ha roligt samtidigt!


Sen är det bara några dagar kvar innan vår lilla semester till Kroatien!

Ja jäklar va härligt!

Synd att inte brorsan kunde åka med bara!

Men han ska gifta bort sin dotter, så han får allt stanna hemma denna gång!

Så vi gör ett nytt försök en annan gång!

Eller hur bror!!!


Nä nu är klockan mycket så nu borde jag stänga ner här!

Så då gör jag det!

Jobb i morgon! Men ingen natt, för den har jag bytt bort!

Underbart!


Sov så gott alla!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Eriksson - 25 november 2014 02:03


Vad är ångest för DEJ? Ångest inför ett tandläkarebesök? Ångest inför att räkningarna ska betalas? Ångest på söndagen innan jobbveckan börjar?   Ja visst är det ångest. Det är jättejobbigt, jag vet! Men sen finns det en annan otrevlig ång...

Av Marie Eriksson - 18 oktober 2014 16:17

....det måste vara en av de värsta känslor man kan ha. När jag känner att nu har jag gjort något bra...så får jag höra att Neeej det där va inte bra. Där måste du tänka om, det där är INTE bra! Att En männsika kan få mej att må så dåligt!?? Tro...

Av Marie Eriksson - 30 juni 2014 02:35

Vad är det som gör människor så elaka? Hur kan några människor förvandlas så till den milda grad, så man inte känner igen personerna i fråga? Hur kan man som människa bli så hatisk på närstående personer så att man gör vad som helst för att såra?...

Av Marie Eriksson - 10 juni 2014 02:21


Jag kan förstå att de inte hinner med alla som kommer in på akuten en natt som denna! Jag tycker synd om personalen på sjukhusen! Jag tycker synd om alla patienter som sitter i väntrummen på akuten o väntar på sin tur..det kan bli många timmars v...

Av Marie Eriksson - 4 maj 2014 23:40


Att vara sjuk är ok... Såg på Berg o Meltzer ikväll, där berättade Christine Meltzer att hon gråter så lätt nu efter sin cancersjukdom. Mycket beror på att hon inte orkar lika mycket som förr, men oxå så säger  hon har ju blivit annorlunda s...

Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards