Alla inlägg under februari 2014

Av Marie Eriksson - 6 februari 2014 22:00

Detta gör mej tokig, 

att man aldrig får vara riktigt glad!

Alltid är det nåt!

Jag blir så trött på det här..


Nu är det en vecka kvar, sen får jag ta bort stygnen..äntligen!

Det är svullet i gommen

och det gör skitont när jag ska äta!


I morgon ska jag träffa handläggaren på Fk

hoppas ähon kan sätta lite fart med min ersättning.

Har ju inte fått någon nu på över en månad.

Och lönen va ju inte mycket att komma med eftersom jag bara

jobbat enstaka timmar o varit sjukskriven resten.

Så just nu är det lite knapert förstås.

Mycket pengar ska ut...men inte mycket in!   


Men men det får gå....


Så skulle jag ha fikat med trevlig kompis i morgon, som jag sett fram emot det.

Men stackars liten ligger sjuk...krya på dej vännen.

Vi tar det en annan dag! Bli frisk nu!   


Ja, så jag får väl se vad det blir i morgon!

  

...fjäder och näver...en riktig Seanbanan...

Hm tänk vad rekalam kan göra med en.....Så dumt!

Reklam ja...har ni sett reklamen för Citiboard?

Det är ju VÅR säljsida.

Den vi gick med i efter vi lade ner vår köpa o säljsida här på Fb.

Kul att det går så bra med den!

Har du inte varit in o tittat så gör ett besök.

www.citiboard.se


Ha de gott så länge!

Byebye


 


Av Marie Eriksson - 4 februari 2014 16:50

När man Alltid ställer/ställt upp för andra när de finns/funnits problem, alltid finns där i vått o torrt,

men man får sällan något tillbaka, det kan kännas jobbigt.

Att göra det är naturligt för mej, men så är det inte för alla, ska gudarna veta!

Det kan göra ont, det kan kännas jobbigt.

Just nu börjar jag komma till en punkt där jag känner att jag skiter i att bry mej!

Man duger bra ibland..sen ibland så är man luft.

Jag mår bara dåligt själv. 

Sånt här jobbar jag med nu, jobbet med mej själv, om att jag ska må bra!

Att bry mej om mej själv och skita i andra.

Jag kommer nog aldrig att kunna släppa det helt, men jag ska bli bättre på det!


Inte alltid ställa upp utan att tänka mej för iaf.

Jag ska tänka efter, resonera med mej själv...

Orkar Jag? Vill Jag? Fixar jag det?


Samtidigt tänka på det där med energitjuvar..passa dej!!


Hur gör man, när man har saker att säga, men man får inget gehör?

Man försöker säga saker, men ingen lyssnar på mej?

Nåt jag har missat o ber folk förklara mej det bara fortsätter prata som om jag inte fanns?

Höj rösten, sa en person jag pratade med, men det är ju inte frågan om att de inte hör!!

Jag tror inte att De vill höra!!!


Nu har jag försökt ett bra tag..nu lägger jag ner.

Jag kommer inte att fråga o inte bry mej mer. 

Jag tror det är bäst så!

Jag orkar inte!


Om jag kunde skulle jag skriva här och berätta hur det är att känna sej bortglömd, osynlig och inte det minsta viktig som person!

Jag ska inte gå in på det i detalj, men tänk på om du har en kollega som är sjuk..hör av dej, visa att du bryr dej!

Är du en vän gör du det, idag kan man faktiskt skicka bara ett sms med en hälsning.

Kanske inte bara en gång..utan lite då o då!

Är du chef, ska du tänka på hur viktigt det är att kanske just DU hör av dej o visar att du bryr dej!

Jag minns en gång på ett arbete jag hade, jag hade varit sjukskriven., jag kom tillbaka och blev "välkomnad" tillbaka.

Vi fikade o det var lite extra gott till fika för att "fira" att jag va tillbaka igen!

Någon hade tänkt, någon hade brytt sej!

Undrar om Du kommer ihåg att det faktiskt var DU som gjorde det?

Det betydde så mycket!

Jisses va bra det kändes!


Men det va då de en annan tid och en annan plats.


Men tänk på det!

Du glädjer andra med din gest!

Det behövs inte mycket för att göra någon glad!


Jo då jag mår bra, men lite funderingar har man ju ändå!

Eller hur! Det får man väl?


 


Se så enkelt!!!





Av Marie Eriksson - 3 februari 2014 23:24

Det händer saker ....

vissa saker är jätteroligt, andra är jobbiga, andra bara händer.

De roliga sakerna får mej att sväva på små moln, fnittra och skratta.

De jobbiga sakerna får mej att gråta, oroa mej och grubbla.

De saker som bara händer, ja det skiter jag fullständigt i just nu..det är som det är.


Nu är jag tillbaka i jobb igen!

Fasen va skönt att känna sej piggare igen.

Att kunna se positivt på dagen som kommer, att känna att saker är roliga igen.

Att kunna se fram emot saker.

Det är underbart!

Om jag nu bara kunde få må så här Läääänge!!

Utan tråkigheter och massa negitiva händelser och framför allt,

negativa människor som tar ner mej när jag nu mår bra igen!


Energitjuvar vill vi inte ha i närheten!

Dom ska bort ur livet..dom kan försöka någon annanstans!!

Men det är svårt att hålla sej ifrån dem. 

De märker ju inte ens själva att de är just Engeritjuvar.

Så svårt det är att säga ifrån, man borde kunna säga NEJ

men hur gör man det?


Just nu känns det så roligt att jobba igen..det är en härlig känsla.

Jag är tillbaka!


 

Min goa lilla HugoBoss!!!





Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards