Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

komunikation

Av Marie Eriksson - 4 februari 2014 16:50

När man Alltid ställer/ställt upp för andra när de finns/funnits problem, alltid finns där i vått o torrt,

men man får sällan något tillbaka, det kan kännas jobbigt.

Att göra det är naturligt för mej, men så är det inte för alla, ska gudarna veta!

Det kan göra ont, det kan kännas jobbigt.

Just nu börjar jag komma till en punkt där jag känner att jag skiter i att bry mej!

Man duger bra ibland..sen ibland så är man luft.

Jag mår bara dåligt själv. 

Sånt här jobbar jag med nu, jobbet med mej själv, om att jag ska må bra!

Att bry mej om mej själv och skita i andra.

Jag kommer nog aldrig att kunna släppa det helt, men jag ska bli bättre på det!


Inte alltid ställa upp utan att tänka mej för iaf.

Jag ska tänka efter, resonera med mej själv...

Orkar Jag? Vill Jag? Fixar jag det?


Samtidigt tänka på det där med energitjuvar..passa dej!!


Hur gör man, när man har saker att säga, men man får inget gehör?

Man försöker säga saker, men ingen lyssnar på mej?

Nåt jag har missat o ber folk förklara mej det bara fortsätter prata som om jag inte fanns?

Höj rösten, sa en person jag pratade med, men det är ju inte frågan om att de inte hör!!

Jag tror inte att De vill höra!!!


Nu har jag försökt ett bra tag..nu lägger jag ner.

Jag kommer inte att fråga o inte bry mej mer. 

Jag tror det är bäst så!

Jag orkar inte!


Om jag kunde skulle jag skriva här och berätta hur det är att känna sej bortglömd, osynlig och inte det minsta viktig som person!

Jag ska inte gå in på det i detalj, men tänk på om du har en kollega som är sjuk..hör av dej, visa att du bryr dej!

Är du en vän gör du det, idag kan man faktiskt skicka bara ett sms med en hälsning.

Kanske inte bara en gång..utan lite då o då!

Är du chef, ska du tänka på hur viktigt det är att kanske just DU hör av dej o visar att du bryr dej!

Jag minns en gång på ett arbete jag hade, jag hade varit sjukskriven., jag kom tillbaka och blev "välkomnad" tillbaka.

Vi fikade o det var lite extra gott till fika för att "fira" att jag va tillbaka igen!

Någon hade tänkt, någon hade brytt sej!

Undrar om Du kommer ihåg att det faktiskt var DU som gjorde det?

Det betydde så mycket!

Jisses va bra det kändes!


Men det va då de en annan tid och en annan plats.


Men tänk på det!

Du glädjer andra med din gest!

Det behövs inte mycket för att göra någon glad!


Jo då jag mår bra, men lite funderingar har man ju ändå!

Eller hur! Det får man väl?


 


Se så enkelt!!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Eriksson - 25 november 2014 02:03


Vad är ångest för DEJ? Ångest inför ett tandläkarebesök? Ångest inför att räkningarna ska betalas? Ångest på söndagen innan jobbveckan börjar?   Ja visst är det ångest. Det är jättejobbigt, jag vet! Men sen finns det en annan otrevlig ång...

Av Marie Eriksson - 18 oktober 2014 16:17

....det måste vara en av de värsta känslor man kan ha. När jag känner att nu har jag gjort något bra...så får jag höra att Neeej det där va inte bra. Där måste du tänka om, det där är INTE bra! Att En männsika kan få mej att må så dåligt!?? Tro...

Av Marie Eriksson - 30 juni 2014 02:35

Vad är det som gör människor så elaka? Hur kan några människor förvandlas så till den milda grad, så man inte känner igen personerna i fråga? Hur kan man som människa bli så hatisk på närstående personer så att man gör vad som helst för att såra?...

Av Marie Eriksson - 10 juni 2014 02:21


Jag kan förstå att de inte hinner med alla som kommer in på akuten en natt som denna! Jag tycker synd om personalen på sjukhusen! Jag tycker synd om alla patienter som sitter i väntrummen på akuten o väntar på sin tur..det kan bli många timmars v...

Av Marie Eriksson - 11 maj 2014 23:31


Jobbhelg men det blev bara en dag denna helg som jag var på jobbet. Så skönt! Det blev en semetserdag oxå! För i går så var vi o grattade lilla sonhustrun som fyllde 30 år! Så mysigt, god mat och gott dricka o massa härliga männniskor! Åh j...

Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards