Direktlänk till inlägg 4 maj 2014

Att vara sjuk..på olika vis...

Av Marie Eriksson - 4 maj 2014 23:40

Att vara sjuk är ok...

Såg på Berg o Meltzer ikväll, där berättade Christine Meltzer

att hon gråter så lätt nu efter sin cancersjukdom.

Mycket beror på att hon inte orkar lika mycket som förr,

men oxå så säger  hon har ju blivit annorlunda som människa efter allt!

Det är ju självklart tycker jag..man går igenom mycket när man har cancer.

Klart man blir annorlunda!

Inget konstigt alls!

Det förstår man ju, man har ju ändå nosat döden i rumpan!!


Så jag menar absolut inget illa nu......


MEN.....

 


ooooom man nu är sjuk på annat sätt, inte dödlig som cancer kan vara!


Nej...kanske "lite" psykiskt sjuk...

varför är inte det lika "naturligt" att vara svag,

trött o ledsen som det är om du har haft en annan sjukdom?

Om du har en annan sjukdom är det tillåtet att det tar tid.

Men inte vid psykiska sjukdomar!

Så har iaf JA G  känt!

Första veckan efter man har kommit tillbaka till jobbet efter sjukskrivningen

då kunde nån kollega fråga

- Jaha hur är det nu då? Mår du bra nu?

Men nu när det gått ett tag  o man är inne i jobbet så är det ingen som frågar!

Hade jag tex haft cancer eller brytit benet eller fått hjärnskakning eller va fanken som helst, 

då tror jag att jag fått frågan hur det går nu, hur jag mådde!

Jag menar vilken sjukdom som helst, är mer uppmärksammad än en psykisk sjukdom.

Det psykiska pratar vi inte om helst!


Åh jag kan känna hur dåligt det låter när jag tar upp cancer som ett exempel

Men jag tar bara det som ett exempel, ett av så många andra sjukdomar man kan råka ut för!

Hoppas ingen tar illa vid sej för det!

  

Just nu är jag rädd att jag håller på att ramla tillbaka i min mörka håla!

Jag har mått så bra, men nu känns det fasiken inte bra!


Saker händer som gör mej orolig, o då är det dags igen!!

Jag hoppas det löser sej snart, så jag kan lägga mitt krut på annat och inte grubbla!


Men gäller det barnen mina, då blir jag en grubblande zombie!

Jag vill ju att allt ska vara bra för dem!

SÅ KLART, VILKEN FÖRÄLDER VILL INTE DET???


Jag skulle kunna göra vad som helst för att de ska må bra!

Men i detta fallet kan jag inget göra!

Jag kan bara stå o se på!

Det är det värsta...tänk om jag kunde gripa in och säga: gör si o gör så!!!

Näää man kan inte det som förälder!

Man får inte!

De är vuxna nu!

Men det blir bra...det vet jag!

Det kommer att ordna sej!!

Jag tror på dej!!!

  


Idag har jag dessutom varit jätteyr  i huvudet!

Undrar om det hänger ihop med det andra?

Eller om det är nåt i skallen?

Nån sa att det kan vara kristaller i örat?

Ja sånt har jag hört talas om...

får se hur jag mår i morgon...är det inte bättre får jag ringa Vc.


Sen har jag en tid på salong i morgon!! Lite mys oxå!

Ansiktsbehandling minsann!

En gratis behandling på 30 minuter!!

Uppsala by beauty


Det är Anna Hovdegard som erbjöd detta till mej!

Tack snälla du!

I morgon ska jag bli fin!


Sen på eftermiddagen är det dags för jobb igen!

15-22,30 + natt

Ja det går det oxå!

Hoppas bara yrseln är borta, annars kan de bli lite jobbigt!


Idag har vi haft Matilda här.

Vi var på Gränby o kollade lite o fikade!

Sen hem o åt middag..kikade på tv 

sen va gubben min iväg till Arlanda o hämtade Daniel o Mariia

som kom hem från Skellefteå!

Nu drog de ner på stan för att ta en öl med en kompis.

Sen kommer de tillbaka hit o sover!


Själv ska jag oxå lägga mej nu.

Tar mitt yra huvud o lägger mej o trynar bort det yra hoppas jag!


Ta nu inte illa upp för vad jag jämförde med i mitt inlägg!

Det va ju bara ett "exempel Helge"


Sov gott!

 


Så kom ett foto på mina söta ugglor!!!

natti!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Eriksson - 25 november 2014 02:03


Vad är ångest för DEJ? Ångest inför ett tandläkarebesök? Ångest inför att räkningarna ska betalas? Ångest på söndagen innan jobbveckan börjar?   Ja visst är det ångest. Det är jättejobbigt, jag vet! Men sen finns det en annan otrevlig ång...

Av Marie Eriksson - 18 oktober 2014 16:17

....det måste vara en av de värsta känslor man kan ha. När jag känner att nu har jag gjort något bra...så får jag höra att Neeej det där va inte bra. Där måste du tänka om, det där är INTE bra! Att En männsika kan få mej att må så dåligt!?? Tro...

Av Marie Eriksson - 30 juni 2014 02:35

Vad är det som gör människor så elaka? Hur kan några människor förvandlas så till den milda grad, så man inte känner igen personerna i fråga? Hur kan man som människa bli så hatisk på närstående personer så att man gör vad som helst för att såra?...

Av Marie Eriksson - 10 juni 2014 02:21


Jag kan förstå att de inte hinner med alla som kommer in på akuten en natt som denna! Jag tycker synd om personalen på sjukhusen! Jag tycker synd om alla patienter som sitter i väntrummen på akuten o väntar på sin tur..det kan bli många timmars v...

Av Marie Eriksson - 11 maj 2014 23:31


Jobbhelg men det blev bara en dag denna helg som jag var på jobbet. Så skönt! Det blev en semetserdag oxå! För i går så var vi o grattade lilla sonhustrun som fyllde 30 år! Så mysigt, god mat och gott dricka o massa härliga männniskor! Åh j...

Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards