Alla inlägg under maj 2014

Av Marie Eriksson - 11 maj 2014 23:31

Jobbhelg

men det blev bara en dag denna helg som jag var på jobbet.

Så skönt! Det blev en semetserdag oxå!

För i går så var vi o grattade lilla sonhustrun som fyllde 30 år!

Så mysigt, god mat och gott dricka o massa härliga männniskor!

Åh jag vill ha mer av sånt!

Det är så himla skoj!

Massa prat och skratt....

inte en sur min så långt ögat kan nå..

det är då livet är som bäst!


 


Hon blev ordentligt firad oxå lilla damen!

Massa paket och blommor!

Här har hon hjälp att öppna paket av alla små barn som var med på kalaset!!


Tror nog hon var riktigt nöjd faktiskt!

Så söt o go med sin fina bebis mage!!

Lilla bebisen som vi alla väntar på...i sommar så...då blir man farmor igen!!

Helt underbart!!!

Som vi har väntat!!

  

Sen vände vi hemåt, lite tidagare än vad jag räknat med,

men så blir det ibland.

Gubben min hade glömt sin medicin hemma så han behövde hem o ta den!

Det blev jobbigt ändå för honom på kvällen, 

pga att han inte tog den i tid.

Stackarn så ont han hade!!!


Så låg jag sen vaken halva natten, kunde inte sova..vred o vände på mej

med massa kryp i benen, ont i magen

och trött som en struts, men kunde likt förbenat inte somna!

Halv 5 var jag upp sista gången, sen somnade jag väl till en stund, för att sen gå upp före 8 igen!


Men dagen har gått bra!

Jag blev själv på jobbet med några av grabbarna, då kollegan drog iväg med en kille på äventyr!

Lugnt oxh skönt, faktiskt!


Jag fick saker o ting gjorda som jag legar efter med! 

Det kändes bra!

Så stod det matlganing på agendan...

tror jag lyckades med min vegetariska lasagne och toppade listan idag!

Idag var jag riktigt nöjd med den!!

Spenat och fetaost gjorde susen!!


Eftersom jag jobbade sååå bra..och hade lagat mat åt alla på jobbet

så kunde jag flörta till mej en kvart och åka tidigare hemåt!

Men ist för att åka hem, så åkte jag till Stenhagen!

Gubben min skulle uppträda på ett musikcafé tillsammans med kören!

Så jag åkte o överraskade honom och även alla de andra vännerna!

Oj så roligt att träffa dem alla!

Så många kramar jag fick!

-Varför är du aldrig med längre?

-Vad har du för jobb som bara jobbar kväll och inte kan komma o vara med oss o sjunga??

-När kommer du tillbaka?

-Byt jobb!!

Ja de va frågor o goda råd!

Raringar!

Oj vad jag kände att jag saknat dem alla!

Jag vill börja sjunga med dem igen!!!

Men HUR ska det gå till när jag bara jobbar kväll hela tiden?


Det är här man känner att man mist en "måbra" sak!   


Sen var det dag....ohhh så bra de sjöng!

En underbar liten kille som uppträdde, typ 13 år..vilken röst!!!

Det kommer att bli nåt det!


En kvinna som spelade Cello...oj va fint!

Jag hade missat att det kundde vara så vackert med cello och piano tillsammans!


Så gubben min!

Arne, som sjöng en av mina favoritlåtar.

Halleluja av Cohen!

Fast på svenska sjöng Arne..och kören!

Jäklar va bra dom va!

Så stolt man blir!

Så fint!

Ståpäls!

Glad såg han ut oxå...han är lycklig när han sjunger!

Mer sång till Arne tack!!!!


Jaha...så är det snart min födelsedag oxå!

Tänk att det är 5 år sen ajg fyllde 50!

Oj va tiden går fort!

Det känns fortfarande konstigt att vara ensam om den födelsedagen, jag som alltid

delat den med pappa. 


På tisdag får jag besök, det ska bli väldigt roligt!

Jag ser fram emot det!

Många vill inte fira sina födesledagar, 

men va tusan,

lika bra att fira allt som firas kan!

Då får man ju ha roligt samtidigt!


Sen är det bara några dagar kvar innan vår lilla semester till Kroatien!

Ja jäklar va härligt!

Synd att inte brorsan kunde åka med bara!

Men han ska gifta bort sin dotter, så han får allt stanna hemma denna gång!

Så vi gör ett nytt försök en annan gång!

Eller hur bror!!!


Nä nu är klockan mycket så nu borde jag stänga ner här!

Så då gör jag det!

Jobb i morgon! Men ingen natt, för den har jag bytt bort!

Underbart!


Sov så gott alla!








Av Marie Eriksson - 4 maj 2014 23:40

Att vara sjuk är ok...

Såg på Berg o Meltzer ikväll, där berättade Christine Meltzer

att hon gråter så lätt nu efter sin cancersjukdom.

Mycket beror på att hon inte orkar lika mycket som förr,

men oxå så säger  hon har ju blivit annorlunda som människa efter allt!

Det är ju självklart tycker jag..man går igenom mycket när man har cancer.

Klart man blir annorlunda!

Inget konstigt alls!

Det förstår man ju, man har ju ändå nosat döden i rumpan!!


Så jag menar absolut inget illa nu......


MEN.....

 


ooooom man nu är sjuk på annat sätt, inte dödlig som cancer kan vara!


Nej...kanske "lite" psykiskt sjuk...

varför är inte det lika "naturligt" att vara svag,

trött o ledsen som det är om du har haft en annan sjukdom?

Om du har en annan sjukdom är det tillåtet att det tar tid.

Men inte vid psykiska sjukdomar!

Så har iaf JA G  känt!

Första veckan efter man har kommit tillbaka till jobbet efter sjukskrivningen

då kunde nån kollega fråga

- Jaha hur är det nu då? Mår du bra nu?

Men nu när det gått ett tag  o man är inne i jobbet så är det ingen som frågar!

Hade jag tex haft cancer eller brytit benet eller fått hjärnskakning eller va fanken som helst, 

då tror jag att jag fått frågan hur det går nu, hur jag mådde!

Jag menar vilken sjukdom som helst, är mer uppmärksammad än en psykisk sjukdom.

Det psykiska pratar vi inte om helst!


Åh jag kan känna hur dåligt det låter när jag tar upp cancer som ett exempel

Men jag tar bara det som ett exempel, ett av så många andra sjukdomar man kan råka ut för!

Hoppas ingen tar illa vid sej för det!

  

Just nu är jag rädd att jag håller på att ramla tillbaka i min mörka håla!

Jag har mått så bra, men nu känns det fasiken inte bra!


Saker händer som gör mej orolig, o då är det dags igen!!

Jag hoppas det löser sej snart, så jag kan lägga mitt krut på annat och inte grubbla!


Men gäller det barnen mina, då blir jag en grubblande zombie!

Jag vill ju att allt ska vara bra för dem!

SÅ KLART, VILKEN FÖRÄLDER VILL INTE DET???


Jag skulle kunna göra vad som helst för att de ska må bra!

Men i detta fallet kan jag inget göra!

Jag kan bara stå o se på!

Det är det värsta...tänk om jag kunde gripa in och säga: gör si o gör så!!!

Näää man kan inte det som förälder!

Man får inte!

De är vuxna nu!

Men det blir bra...det vet jag!

Det kommer att ordna sej!!

Jag tror på dej!!!

  


Idag har jag dessutom varit jätteyr  i huvudet!

Undrar om det hänger ihop med det andra?

Eller om det är nåt i skallen?

Nån sa att det kan vara kristaller i örat?

Ja sånt har jag hört talas om...

får se hur jag mår i morgon...är det inte bättre får jag ringa Vc.


Sen har jag en tid på salong i morgon!! Lite mys oxå!

Ansiktsbehandling minsann!

En gratis behandling på 30 minuter!!

Uppsala by beauty


Det är Anna Hovdegard som erbjöd detta till mej!

Tack snälla du!

I morgon ska jag bli fin!


Sen på eftermiddagen är det dags för jobb igen!

15-22,30 + natt

Ja det går det oxå!

Hoppas bara yrseln är borta, annars kan de bli lite jobbigt!


Idag har vi haft Matilda här.

Vi var på Gränby o kollade lite o fikade!

Sen hem o åt middag..kikade på tv 

sen va gubben min iväg till Arlanda o hämtade Daniel o Mariia

som kom hem från Skellefteå!

Nu drog de ner på stan för att ta en öl med en kompis.

Sen kommer de tillbaka hit o sover!


Själv ska jag oxå lägga mej nu.

Tar mitt yra huvud o lägger mej o trynar bort det yra hoppas jag!


Ta nu inte illa upp för vad jag jämförde med i mitt inlägg!

Det va ju bara ett "exempel Helge"


Sov gott!

 


Så kom ett foto på mina söta ugglor!!!

natti!




Presentation


Farmormormors tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards